Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Γιάννης Κωστακόπουλος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Έλενα Χειλέτη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έλενα Χειλέτη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χαρά Γεωργιάδη
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:30
Πόλυς Χαραλάμπους, Κωνσταντίνος Νικολάου
13:30 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Πανίκος Καρπέττας
15:10 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Πανίκος Καρπέττας
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Γεωργία Αντωνιάδου
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Ειρήνη Λαλάκη
19:10 - 21:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
21:00 - 00:00
79 %
N
2.1 km/h
89 %
E
3.1 km/h
96 %
SE
7.9 km/h
S
16.9 km/h
77 %
SW
17.1 km/h
99 %
SW
11.4 km/h

Κυπριακές Αερογραμμές, εβδομήντα χρόνια πριν, «και διηγώντας τα να κλαις»…

Ήταν Δευτέρα 19 Απριλίου 1948 όταν το ένα από τα τρία αρχικά αεροσκάφη τύπου Douglas DC-3, 21 θέσεων έκανε την πρώτη του παρθενική γραμμή σε Αθήνα και Λονδίνο. Mια σημαδιακή ημερομηνία που σηματοδοτεί πριν εβδομήντα χρόνια μια λαμπρή ιστορία των Κυπριακών Αερογραμμών.

Οι πρώτες πτήσεις εγίνοντο από την Λευκωσία προς Αθήνα, Λονδίνο, Βηρυτό, Κάιρο, Χάιφα, Κωνσταντινούπολη, Αλεξάνδρεια και Ρώμη. Μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, καθώς η επιβατική κίνηση και τα έσοδα της εταιρίας αυξάνονταν, εισήχθησαν στο στόλο ακόμα 3 Douglas DC-3, καθώς και 6 νέοι προορισμοί προς Χαρτούμ (μέσω Ουάντι Χάιφα), Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Βαγδάτη, Λίντα και Αμμάν.

Ένα ενδιαφέρον αλλά και γλαφυρό δημοσίευμα στην εφημερίδα Χρόνος της Λεμεσού ημερομηνίας 17 Απριλίου 1948 μας περιγράφει μια σύντομη πτήση γνωριμίας που οργάνωσαν οι Κυπριακές Αερογραμμές για δημοσιογράφους και άλλους εκλεκτούς προσκεκλημένους το Σάββατο 10 Απριλίου 1948.

Υπογράφεται από τον ΔΗΜ που δεν είναι άλλος από τον εκδότη της εφημερίδας Δημητρό Δημητριάδη- Ντόριαν και λέει τα εξής κάτω από τον τίτλο «Ένα εναέριο ταξίδι» :

«Με τον κίνδυνο να μη χαρακτηρισθώμε ως οπισθοδρομικοί, γιατί την εποχή της εναερίου συγκοινωνίας που προετοιμάζει πολύ σύντομα την εναέριο βολίδα δεν είχαμε δεχθεί ακόμη το βάπτισμα τού αέρος, το περασμένο Σάββατο εδεχόμεθα το βάπτισμα, σ ένα μεγαλόπρεπες δικινητήριο «Ντούγκλας» της Κυπριακής Εταιρείας αεροπορικών γραμμών το οποίο έθεσε στη διάθεση του δημοσιογραφικού κόσμου η Εταιρεία, μέσον του αντιπροσώπου της στη Λευκωσία, του φίλου συμπολίτη μας Αντρέα Αραούζου ο οποίος-και λίγοι θα το ξεύρουν αυτό-σε στιγμές ευτυχούς εμπνεύσεως, ήταν ένας εξ εκείνων που συνελάμβαναν το μεγάλο σχέδιο να συνδέσουν αεροπορικώς το Λονδίνο με την Κύπρο, με τον σχηματισμό μιας Κυπριακής Αεροπορικής Εταιρείας.

Αν αρχίσωμε όμως να περιγράφρωμε την εναέρια αυτή πτήση έπειτα που το ταξίδι με τα αεροπλάνο κατήντησε το κοινότερο πράγμα, υπάρχει φόβος πάλι να θεωρηθούμε ως οπισθοδρομικοί και γι αυτό θα το αποφύγωμε. Θα γράψωμε μόνο λίγα λόγια από καθήκον προς τους ευγενείς κυρίους που μας ανέβασαν 7000 χιλ. ποδών για ν ακούσουν τις εντυπώσεις μας.

Οι εντυπώσεις μας, λοιπόν αυτές ήταν εξαίρετες από κάθε άποψη. Γιατί δεν είναι μικρό πράμα να διανύσεις πάνω από την Κύπρο 165 μίλια, με ταχύτητα που έφτασε τα 170 μίλια και εις ένα ύψος που πέρασε τις 7000 πόδια, να περνάς μέσα από τα σύννεφα και να τα βλέπεις σαν καπνό του τσιγάρου να έχης οπτικά την μεγαλείτερη απόλαυση με τους ιρι­δισμούς όλων των χρωμάτων που παίζουν κάτω στη γή, κι αυτά όλα να τα απολαμβάνεις καθισμένος σε μια αναπαυτικώτατη πολυθρόνα, να καπνίζεις,. να σερβίρεσαι μπύρα κ' εκλεχτούς μεζέδες, κι' άφοβα και ξέγνοιαστα να κουβεντιάζεις και να κινείσαι σα .να βρίσκεσαι σ' ένα φιλικό σου, σαλόνι και περνά ένα ωραίο πρωινό.

Όταν βρέθηκα κάτω στη γη τo πρώτο συναίσθημα που είχα ήταν :

Κρίμα να μη βρίσκομαι και πάλι στα σύννεφα. Να μη διαρκούσε αυτό τδ ταξίδι όχι μιαν αλλά έντε­κα ώρες, τόσες που χρειάζονται για να πάει κανείς στο Λονδίνο και ν' απολαύσει όχι μόνον την Αγγλική Πρωτεύουσα αλλά και το τα­ξίδι που θα κάμεις για να φτάσεις ως εκεί.

Κι' όμως υπάρχουν ακόμη άνθρωποι -οπισθοδρομικοί ή δειλοί δεν ξεύρω - που θεωρούν το εναέριο ταξίδι ως ένα μεγάλο κατόρθωμα. Αυτό το άντε λήφθηκα από τις πε­ρίεργες ερωτήσεις που μ' εκεραυνοβόλησαν οι διάφοροι φίλοι και γνώριμοι μου όταν άκουσαν πως «πέταξα μ' αεροπλάνο», τους συμ­βουλεύω να επιχειρήσουν έστω κι ένα σύντομο ταξίδι μ ένα αερο­πλάνο της «Κυπριακής Εταιρείας Αεροπορικών Γραμμών». Ν’ αντικρύσουν τους ευγενικού; κ' επιδέ­ξιους πιλότους της που σου εμπνέουν σιγουριά κ' εμπιστοσύνη, το κομφόρ που σου παρέχουν τ' αερο­πλάνα της με τα 21 αναπαυτικά των καθίσματα, το μπαρ κι όλες τις ευκολίες για ένα άνετο κι ασφαλές ταξίδι, και ασφαλώς θα με θυμηθούνε.

Τότε θα δουν ότι, αν δεν είναι αναχρονιστικό να ταξιδεύει κανείς με άλλο μέσο, ένα εναέριο ταξίδι όμως δεν είναι και τόσο δύσκολο ή επικίνδυνο όπως τυχόν θα το φαντάζονται.»

Όπως και δεν θα φαντάζονταν ποτέ βέβαια τότε, ποσό τραγική και άδοξη θα ήταν η συνέχεια της ιστορίας αυτής της συναρπαστικής περιπέτειας από την πρώτη εκείνη πτήση…