Μαρία Μαρκοπούλου
00:00 - 02:00
Ειρήνη Λαλάκη
02:00 - 04:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
04:00 - 06:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
06:00 - 07:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
07:00 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Πόλυς Χαραλάμπους
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έμιλυ Βασιλειάδου
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Έμιλυ Βασιλειάδου
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:10
Σπύρος Βασιλάκος
13:10 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:10
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:15
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
17:05 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:10
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
18:10 - 19:00
Γιώργος Παυλίδης
19:00 - 22:00
Ανδρέας Βερναρδής
22:00 - 00:00
56 %
N
1.8 km/h
81 %
NW
1.6 km/h
51 %
NE
3.2 km/h
S
9.3 km/h
77 %
SE
10.5 km/h
59 %
SW
2.3 km/h

Συμφωνία Συνεργασίας, η οποία περιλαμβάνει κοινές δράσεις, υπέγραψαν Υπουργείο Παιδείας και ΟΕΒ

Συμφωνία Συνεργασίας, η οποία περιλαμβάνει συγκεκριμένες δράσεις,  υπέγραψαν σήμερα Ομοσπονδία Εργοδοτών και Βιομηχάνων (ΟΕΒ) και Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ).
 
Η Συμφωνία Συνεργασίας υπογράφτηκε κατά τη διάρκεια Δημοσιογραφικής Διάσκεψης, η οποία πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία της ΟΕΒ, από τον Υπουργό Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Κώστα Χαμπιαούρη και τον Πρόεδρο της ΟΕΒ Γιώργο Πέτρου.
 
Όπως αναφέρθηκε στη διάσκεψη, η διαχρονική συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας και της ΟΕΒ ενισχύεται και αναβαθμίζεται μέσα από συγκεκριμένες δράσεις που έχουν συμφωνηθεί.
 
Μεταξύ των δράσεων που συμφώνησαν Υπουργείο Παιδείας και ΟΕΒ είναι και η προώθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το Περιβάλλον και την Ενέργεια, καθώς και η εγκατάσταση Συστημάτων και Τεχνολογιών Ενεργειακής Απόδοσης των Σχολικών Κτιρίων.
 
Όσον αφορά τα εκπαιδευτικά Προγράμματα για το Περιβάλλον και την Ενέργεια, στόχος είναι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός προγράμματος για την ενέργεια, το οποίο, μέσα από μαθησιακές και οργανωμένες δραστηριότητες στη σχολική μονάδα, να προωθεί την ανάπτυξη ενεργειακής συνείδησης και υιοθέτησης μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας, στη βάση οικονομικής απόδοσης στα σχολεία.
 
Σύμφωνα με το πλάνο κοινών δράσεων, η εν λόγω δράση, πέραν της ανάπτυξης ενεργειακής συνείδησης, θα συμβάλει στην εξοικονόμηση ενέργειας στον σχολικό χώρο, θα βελτιώσει την οικονομική απόδοση στα σχολεία με βάση την εξοικονόμηση ενέργειας και θα αξιοποιήσει το οικονομικό όφελος σε δράσεις περιβαλλοντικής διαχείρισης και αειφόρου ανάπτυξης του σχολείου.
 
Αναφορικά με την εγκατάσταση Συστημάτων και Τεχνολογιών Ενεργειακής Απόδοσης των Σχολικών Κτηρίων, στόχος είναι η ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών κτηρίων, μέσα από την εγκατάσταση συστημάτων και τεχνολογιών, που μπορούν παράλληλα να αξιοποιηθούν και ως μαθησιακά εργαλεία, στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος για την ενίσχυση της ενεργειακής συνείδησης των μαθητών.
 
Σύμφωνα με το πλάνο κοινών δράσεων, η συγκεκριμένη δράση θα βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης των μαθητών και των εκπαιδευτικών, θα εξοικονομήσει σε βάθος χρόνου σημαντικά κονδύλια στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και θα αξιοποιήσει τον ρόλο του σχολείου ως χώρου παρατήρησης και μάθησης σε θέματα εξοικονόμησης ενέργειας.
 
Η Συμφωνία Υπουργείου Παιδείας και ΟΕΒ προνοεί, μεταξύ άλλων, τη συμμετοχή της ΟΕΒ στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Προγραμμάτων Εκπαίδευσης του Συστήματος Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΣΤΕΕΚ), με στόχο την εναρμόνισή τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, την εμπλοκή της ΟΕΒ στη διαδικασία διδασκαλίας των εκπαιδευομένων, των μαθητών/μαθητριών και των σπουδαστών/σπουδαστριών του ΣΤΕΕΚ, την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων των μελών της ΟΕΒ για την πρακτική εξάσκηση των εκπαιδευόμενων, των μαθητών/μαθητριών και των σπουδαστών/σπουδαστριών του ΣΤΕΕΚ.
 
Προνοεί, επίσης, τη διοργάνωση επισκέψεων των εκπαιδευτικών του ΣΤΕΕΚ σε βιομηχανικές μονάδες των μελών της ΟΕΒ για τη διάγνωση αναγκών εκπαίδευσης, την προσωρινή συνεργασία ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών με επιχειρήσεις - μέλη της ΟΕΒ και επιχειρήσεις – μέλη των επαγγελματικών συνδέσμων της ΟΕΒ, με στόχο την απόκτηση ή/και επικαιροποίηση των γνώσεων και εμπειριών τους, που θα τους ενισχύσουν στο διδακτικό τους έργο, την ενθάρρυνση των μελών της ΟΕΒ να εργοδοτούν αποφοίτους του ΣΤΕΕΚ στις επιχειρήσεις τους.
 
Επιπρόσθετα, η Συμφωνία προνοεί τη δυνατότητα χρήσης από την ΟΕΒ των εγκαταστάσεων των Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για διεξαγωγή εξειδικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, με σκοπό την προώθηση της δια βίου μάθησης ή/και την ενίσχυση των τεχνικών γνώσεων των εργοδοτουμένων στις κυπριακές επιχειρήσεις, την ενθάρρυνση των μελών της ΟΕΒ να προσφέρουν διευκολύνσεις στους/στις μαθητές/μαθήτριες των Εσπερινών Σχολών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης που εργοδοτούνται στις εγκαταστάσεις των μελών της, μέσω ευέλικτου ή μειωμένου ωραρίου απασχόλησης και την ενθάρρυνση σύναψης ανεξάρτητων Συμφωνιών μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και των Επαγγελματικών Συνδέσμων, μελών της ΟΕΒ.
 
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και η ΟΕΒ συμφώνησαν όπως προωθήσουν κοινές δράσεις όπως την εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στην Παροχή Πρώτων Βοηθειών, την πραγματοποίηση Έρευνας Διασύνδεσης του ΣΤΕΕΚ με την Αγορά Εργασίας, την προώθηση του ΣΤΕΕΚ και της Εργοδότησης των Αποφοίτων του.
  
Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Κώστα Χαμπιαούρη, μιλώντας στη διάσκεψη είπε ότι η επιτυχής υλοποίηση των κοινών δράσεων που προνοούνται στη Συμφωνία θα συμβάλει σημαντικά στην εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές πολιτικές, όσον αφορά στον ρόλο που πρέπει να διαδραματίζουν οι εργοδοτικές οργανώσεις και οι επιχειρήσεις σ’ ένα εκπαιδευτικό σύστημα.
 
«Όπως είναι γνωστό, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο οι επιχειρήσεις αποτελούν αναπόσπαστους εταίρους στην επαγγελματική κατάρτιση των εκπαιδευόμενων, κυρίως μέσα από την πρακτική εξάσκηση που προσφέρουν στις εγκαταστάσεις τους, καθώς επίσης και μέσα από τη συνεισφορά τους στη διαδικασία ανάπτυξης κατάλληλων προγραμμάτων σπουδών και αναλυτικών προγραμμάτων που να συνάδουν με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας», πρόσθεσε.
 
Ο Πρόεδρος της ΟΕΒ Γιώργος Πέτρου, από την πλευρά του, μιλώντας στη διάσκεψη είπε ότι ΟΕΒ και Υπουργείο θα προωθήσουν από κοινού δράσεις που θα συμβάλουν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και ασφάλειας των μαθητών και των εκπαιδευτικών στα σχολεία μας καθώς επίσης, της περαιτέρω διασύνδεσης των προγραμμάτων σπουδών με τις σύγχρονες ανάγκες την αγοράς εργασίας.
 
Ο Γενικός Διευθυντής της ΟΕΒ Μιχάλης Αντωνίου, σε παρέμβαση του, ανέφερε ότι υπάρχουν αναλυτικά επεξεργασμένα προγράμματα δράσεων, τα οποία δεν είναι προς δημοσιοποίηση, αλλά τα οποία υλοποιούν έργα τα οποία είναι ήδη ώριμα και επαρκώς επεξεργασμένα.
 
Στο σημείο αυτό, έγινε υπογραφή της Συμφωνίας με τον Υπουργό Παιδείας να αναφέρει ότι «θα εφαρμόσουμε τα όσα αναφέρονται και αυτό βοηθά πολύ τα παιδιά μας, την πατρίδα μας και είναι για αυτούς που εργαζόμαστε», και τον Πρόεδρο της ΟΕΒ να δηλώνει ότι «προσβλέπουμε σε πιο στενή συνεργασία».
 
Σε ερώτηση αν αυτή η συμφωνία θα περιλαμβάνει τους μαθητές όλων των βαθμίδων, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι δίνει περισσότερη έμφασή στους μαθητές των Τεχνικών Σχολών και πρόσθεσε ότι υπάρχουν δράσεις, οι οποίες καλύπτουν και τα παιδιά και των λυκείων και των γυμνασίων και του δημοτικού.
 
Ερωτηθείς με ποια κριτήρια θα αποφασίζεται ποιος θα παρακολουθήσει αυτά τα προγράμματα, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι είναι πολλές δράσεις και θα υπάρχουν ομάδες συντονισμού, οι οποίες θα καθορίσουν το σχέδιο δράσης με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και συγκεκριμένους όρους εντολής.
 
Οι ομάδες εργασίας, συνέχισε, από σήμερα πιάνουν δουλειά. «Ο στόχος μας είναι να κάνουμε συνεχή έλεγχο των δράσεων, να υπάρχει ανατροφοδότηση και έχουμε πει ότι τέλος του χρόνου, να κάνουμε μια δημοσιογραφική και να παρουσιάσουμε το τι έχουμε υλοποιήσει», συμπλήρωσε.
 
Κληθείς να σχολιάσει δημοσίευμα της εφημερίδας «Χαραυγής» ότι συγκεκριμένο σχολείο στη Λάρνακα του απέστειλε μελέτη για τη δομή της περιβαλλοντικής ευαισθησίας, ο Υπουργός Παιδείας είπε πως ό,τι έρχεται στον Υπουργό, στους λειτουργούς του Υπουργείου αξιοποιείται με τον καταλληλότερο τρόπο, τίποτα δεν περνά απαρατήρητο.
 
«Έχω δει μια μελέτη από μια ομάδα μαθητών και καθηγητών και την έχουμε δώσει να μελετηθεί και πάντοτε είμαστε εδώ να ακούμε εισηγήσεις και καλές πρακτικές και να βελτιωνόμαστε», κατέληξε.