Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Μαρία Ηροδότου, Χριστόφορος Νέστωρος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Έλενα Χειλέτη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έλενα Χειλέτη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χρήστος Ζαβός
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:40
Πόλυς Χαραλάμπους, Χρήστος Ζαβός
13:40 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Χαρά Γεωργιάδη
15:10 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Πανίκος Καρπέττας
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Χρήστος Ζαβός
18:05 - 18:10
Γιώργος Παυλίδης
18:05 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Γιώργος Παυλίδης
19:10 - 20:00
Γεωργία Αντωνιάδου
20:00 - 22:00
Γιούλια Ζήνωνος
22:00 - 00:00
69 %
S
3.9 km/h
73 %
S
9 km/h
41 %
W
6.8 km/h
S
6.3 km/h
93 %
N
9.3 km/h
61 %
NW
2.1 km/h

Τα ηλεκτρικά ταξί στο Όσλο της Νορβηγίας σύντομα θα φορτίζουν ασύρματα

Το Όσλο, πρωτεύουσα της Νορβηγίας, θα αποτελέσει την πρώτη πόλη στον κόσμο που θα εγκαταστήσει συστήματα ασύρματης φόρτισης για τα ηλεκτρικά ταξί.
 
Στόχος είναι η επαναφόρτιση των ηλεκτροκίνητων ταξί να γίνεται γρήγορα και αποτελεσματικά ώστε να αυξηθεί ο ρυθμός μετάβασης σε οχήματα που δεν χρησιμοποιούν μηχανές εσωτερικής καύσης, που μολύνουν δηλαδή το περιβάλλον. Όπως αναφέρει το Reuters, θα χρησιμοποιείται τεχνολογία επαγωγής με τις πλάκες φόρτισης να είναι τοποθετημένες στις λωρίδες κυκλοφορίας των ταξί και τον αντίστοιχο ασύρματο δέκτη να είναι τοποθετημένος στο όχημα.
 
Το έργο θα αναλάβει η φινλανδική εταιρεία Fortum, η οποία θα συνεργαστεί με την αμερικανική Momentum Dynamics και την Δημοτική Αρχή του Όσλο. Όπως ανακοινώθηκε από την ανάδοχο εταιρεία του έργου, «η μεγαλύτερη δυσκολία χρήσης ηλεκτροκίνητων ταξί ήταν μέχρι σήμερα η απουσία υποδομής με συνεπακόλουθο την απώλεια χρόνου για τους οδηγούς να εντοπίσουν σημείο φόρτισης, να συνδεθούν και να περιμένουν την φόρτιση του οχήματος».
 
Η τεχνολογία επαγωγής, δηλαδή η λύση που επιλέχθηκε, θεωρείται αυτή τη στιγμή η λύση με την καλύτερη ενεργειακή απόδοση καθώς επιτρέπει την φόρτιση οχημάτων καθώς αυτά θα κινούνται αργά στις λωρίδες αναμονής των ταξί.
 
Όπως αναφέρει το Reuters, η Νορβηγία θεωρείται σήμερα η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ιδιοκτησίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην μακροχρόνια πολιτική ενίσχυσης της συγκεκριμένης τεχνολογίας που περιλάμβανε δωρεάν ή με έκπτωση διέλευση από τα διόδια και χώρους στάθμευσης που διέθεταν υποδομή φόρτισης. Επιπλέον, η κυβέρνηση της Νορβηγίας εξαιρεί από την φορολογία τα ηλεκτροκίνητα οχήματα ενώ την διατηρεί σε υψηλά επίπεδα για τα συμβατικά οχήματα.
 
Αποτέλεσμα, πέρυσι σχεδόν ένα στα τρία οχήματα που πουλήθηκαν στην σκανδιναβική χώρα να είναι ηλεκτροκίνητα. Πιο συγκεκριμένα, πουλήθηκαν στη Νορβηγία πάνω από 46.000 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2018 καθιστώντας την χώρα την μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης αφού η Γερμανία περιορίστηκε σε περίπου 36.000 και η Γαλλία σε περίπου 31.000 νέα ηλεκτροκίνητα οχήματα.
 
Στόχος της χώρας είναι έως το 2023 όλα τα ταξί του Όσλο να έχουν μηδενική εκπομπή ρύπων, ενώ μέχρι το 2025 όλα τα νέα οχήματα που θα πωλούνται στη Νορβηγία θα πρέπει επίσης να είναι τεχνολογίας μηδενικών ρύπων. Συγκριτικά, αντίστοιχοι στόχοι σε Βρετανία και Γαλλία έχουν χρονικό ορίζοντα το μακρινό 2040.
 
Πηγή: Naftemporiki.gr