Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Γιάννης Κωστακόπουλος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Έλενα Χειλέτη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έλενα Χειλέτη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χαρά Γεωργιάδη
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:30
Πόλυς Χαραλάμπους, Κωνσταντίνος Νικολάου
13:30 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Πανίκος Καρπέττας
15:10 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Πανίκος Καρπέττας
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Γεωργία Αντωνιάδου
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Ειρήνη Λαλάκη
19:10 - 21:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
21:00 - 00:00
93 %
W
6.3 km/h
86 %
E
6.9 km/h
98 %
SE
6.4 km/h
S
11.9 km/h
78 %
S
17.1 km/h
100 %
SE
4.2 km/h

Boeing 777: Υποψίες και για άλλο ένα επικίνδυνο τύπο αεροσκάφους

Τα εσωτερικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μεταξύ του προσωπικού της Boeing που εργάζονταν στην ανάπτυξη του προβληματικού μοντέλου 737 MAX που αποκαλύφθηκαν νωρίτερα αυτό το μήνα αποκάλυψαν νέα προβλήματα ασφάλειας για τη ναυαρχίδα της εταιρείας, το 777X, ένα μεγάλης εμβέλειας δικινητήριο επιβατικό αεροσκάφος, που βρίσκεται στα τελευταία στάδια της εξέλιξης και αναμένεται να αντικαταστήσει τους γηράσκοντες στόλους των 777-200LR και 777-300ER, αναφέρει η βρετανική εφημερίδα The Telegraph.

Ήδη, τα ενοχοποιητικά email που έχει φέρει στην επιφάνεια η εξεταστική επιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ περιγράφουν ενδελεχώς τα προβλήματα στη φάση ανάπτυξης και πιστοποίησης του μοιραίου για την εταιρία MAX. Ωστόσο αποκαλύπτουν και προβληματισμούς των υπαλλήλων της Boeing για το κατά πόσο το 777Χ θα είναι ευάλωτο σε τεχνικά ζητήματα.

Τα μηνύματα – που χρονολογούνται από τον Ιούνιο του 2018, μήνες πριν από την συντριβή του πρώτου MAX – ανέφεραν ότι οι «χαμηλότατου επιπέδου και δίχως εμπειρία» προμηθευτές που συνεργάστηκε η εταιρεία στο πρόγραμμα MAX μεταφέρθηκαν και στην παραγωγή του 777X.

Συγκεκριμένα απόσπασμα email αναφέρει για τους ανεπαρκείς προμηθευτές: «…και το αστείο είναι ότι ξεκινάμε όλο αυτό το πράγμα με το 777X με τους ίδιους προμηθευτές και με πολύ πιο εντατικό πρόγραμμα παραδόσεων».

Ένας άλλος υπάλληλος της Boeing προειδοποίησε για πιθανές συνέπειες λόγω της περικοπής κόστους που οδηγεί σε επιλογές «προμηθευτών με μοναδικό κριτήριο την κατώτατη τιμή» για τα προγράμματα MAX και 777X.

«Βρισκόμαστε σε αυτή τη θέση επιλέγοντας τον προμηθευτή χαμηλότερου κόστους και υπογράφοντας χρονοδιαγράμματα που είναι αδύνατον να υλοποιηθούν. Γιατί οι χειρότεροι προμηθευτές με τη χειρότερη αξιολόγηση παίρνουν τις δουλειές; Μόνο με βάση την τελική τιμή. Δεν είναι μόνο το Max αλλά και το 777X! Η Διεύθυνση Προμηθειών φέρει ευθύνη για όλες αυτές τις αποφάσεις.»

Όπως και το MAX, το 777X είναι ανανέωση μιας ξεπερασμένης από δεκαετίες ατράκτου – ήταν το στοίχημα της Boeing να παράγει αεριωθούμενα αεροπλάνα τα οποία είναι πιο οικονομικά και συμφέρουν στη λειτουργία τους τις αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο η δραστική περικοπή του κόστους που θα εξοικονομούσε χρήματα τόσο στην Boeing όσο και στις αεροπορικές εταιρίες, ελέγχεται τώρα για σφάλματα στο σχεδιασμό και την κατασκευή των αεροσκαφών.

Μέχρι σήμερα δυο αεροπορικές τραγωδίες με Boeing Max έχουν στοιχίσει τη ζωή σε 346 ανθρώπους. Το 777Χ απέτυχε μέχρι στιγμής να περάσει τέστ αντοχής στο έδαφος.