Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Έλενα Χειλέτη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έλενα Χειλέτη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χαρά Γεωργιάδη
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:30
Πόλυς Χαραλάμπους, Κωνσταντίνος Νικολάου
13:30 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Πανίκος Καρπέττας
15:10 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Πανίκος Καρπέττας
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Γεωργία Αντωνιάδου
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Φάνης Κρίγκος
19:10 - 21:00
Σώσης Θεοδοσίου
21:00 - 00:00
45 %
S
7.6 km/h
66 %
NE
4.2 km/h
53 %
NE
6.8 km/h
SW
11.3 km/h
39 %
E
6.9 km/h
38 %
NE
1.4 km/h

ΚΑΝΝΕΣ 70: Με δρακόντεια μέτρα και με γαλλική ταινία η έναρξη απόψε

Με τα πιο δρακόντεια αστυνομικά μέτρα, με ενισχυμένη την ένοπλη αστυνομική δύναμη, με ένα σύστημα anti-drone να καλύπτει την περιοχή γύρω από το φεστιβάλ, με ελεγχόμενες πτήσεις πάνω από το αεροδρόμιο των Κανών, και με αυστηρούς, παρόμοιους με εκείνους των αεροδρομίων, ελέγχους δημοσιογράφων και όλων όσοι μπαίνουν στις αίθουσες προβολής, κάνει σήμερα έναρξη το 70ο κινηματογραφικό φεστιβάλ των Κανών.
 
Επίσημη έναρξη γίνεται απόψε, με τους διάσημους σταρ και τις διάφορες προσωπικότητες του χώρου να ανεβαίνουν το κόκκινο χαλί του Μεγάρου του φεστιβάλ για να παραστούν στο ξεκίνημα του μεγαλύτερου κινηματογραφικού θεάματος, που φέτος γιορτάζει τα 70 χρόνια του. Θέαμα που ακολουθεί, ύστερα από μια βδομάδα, ένα αντίστοιχο πολιτικό θέαμα, με την εκλογή του Μακρόν στη γαλλική προεδρία (με τις εκλογές να αναγκάζουν τους διοργανωτές να μεταφέρουν το φεστιβάλ μια βδομάδα αργότερα από τη συνηθισμένη ημερομηνία), με τον νέο Γάλλο πρόεδρο να "δένει", κατά κάποιο τρόπο, το όνομά του με το φεστιβάλ, μια και έχει δηλώσει πως η αγαπημένη του ταινία παραμένει η γαλλική "Η ποιμενική συμφωνία" του Ζαν Ντελανουά, η ταινία που κέρδισε το Μέγα Βραβείο (προάγγελο του Χρυσού Φοίνικα, όπως θα ονομαστεί αργότερα το πρώτο βραβείο του φεστιβάλ) στο φεστιβάλ του 1946, την πρώτη δηλαδή χρονιά της διοργάνωσης της εκδήλωσης, που θα γίνει στη συνέχεια ένα από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά γεγονότα.
 
Έναρξη απόψε γίνεται με τη γαλλική, εκτός συναγωνισμού, ταινία, "Τα φαντάσματα του Ισμαήλ" του Αρνό Ντεπλεσέν, με πρωταγωνιστές ένα διάσημο καστ: Ματιέ Αμαλρίκ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Λουί Γκαρέλ, Άλμπα Ρορβάκερ και Ιπολίτ Ζοραρντό. Εκτός από τους συντελεστές της ταινίας το κόκκινο χαλί αναμένονται να διασχίσουν τα μέλη της κριτικής επιτροπής, ανάμεσά τους ο Πέδρο Αλμοδόβαρ (πρόεδρος) και οι Τζέσικα Τσαστέιν, Γουίλ Σμιθ, Πάολο Σορεντίνο, Παρκ Τσαν-Γουκ, και άλλοι.
 
Πρωταγωνιστής της ταινίας του Ντεπλεσέν είναι ένας σκηνοθέτης κινηματογράφου (πολύ καλός στο ρόλο ο Ματιέ Αμαλρίκ), που περνάει τις μέρες του σε ένα εξοχικό κοντά στη θάλασσα μαζί με την αγαπημένη του (Σαρλότ Γκενσμπούργκ), γράφοντας το σενάριο της νέας του ταινίας, ξαφνικά αντιμετωπίζει ένα μεγάλο ψυχολογικό πρόβλημα, όταν εμφανίζεται η πρώην γυναίκα του, Καρλοτς (εξαιρετική στο ρόλο η Μαριόν Κοτιγιάρ), η οποία εθεωρείτο νεκρή μετά την εξαφάνισή της πριν από 21 χρόνια. Ευκαιρία για τον Ντεπλεσέν να καταπιαστεί με θέματα όπως το παρελθόν, το πέρασμα του χρόνου και οι προσωπικοί εφιάλτες. Στο πρώτο μέρος της ταινίας - που είναι και το καλύτερο - παρακολουθούμε την παράξενη σχέση ανάμεσα στις δυο γυναίκες, με την κάθε μια να προσπαθεί να αποδείξει την ανάγκη ύπαρξής της στη σχέση της με τον άντρα. Ενδιάμεσα, ο Ντεπλεσέν αναμιγνύει σκηνές από τα γυρίσματα της νέας του ταινίας, με πρωταγωνιστή ένα παράξενο πράκτορα, τον Ιβάν Δαίδαλο (!), και τα αλλόκοτα ταξίδια του σε επικίνδυνες χώρες, με αναφορές σε συγγραφείς (Φλάνερι ΌΚόνορ), ζωγράφους (Τζάκσον Πόλοκ) και μουσικούς (Μπόμπ Ντίλαν - με την Κοτιγιάρ να χορεύει ερασιτεχνικά...), και με ένα γέρο πατέρα που αργοπεθαίνει, καθώς και διάφορα συναισθηματικά επεισόδια που μπερδεύουν τον ήρωα, μαζί και το θεατή.
 
Πιο άμεση πρέπει να πω ήταν η ταινία, "Sea Sorrow" ("Η θλίψη της θάλασσας"), τίτλος εμπνευσμένος από σεξπηρικό απόσπασμα (από την "Τρικυμία"), 74λεπτο ντοκιμαντέρ της Βανέσα Ρεντγκρέιβ, γυρισμένο στην Ελλάδα και διάφορες άλλες χώρες (Λίβανο, Ιταλία, Γαλλία, Βρετανία). Ένα πρέπει να τονίσω δυνατό θαρραλέο, πολιτικό μανιφέστο από τη  διάσημη Βρετανίδα ηθοποιό πάνω στη σύγχρονη αλλά και την παλιότερη ιστορία των προσφύγων, με εμφανίσεις από ηθοποιούς όπως ο Ρέιφ Φάινς και η Έμα Τόμσον. Με σκηνές από το σύγχρονο δράμα των μεταναστών από Αφγανιστάν, Συρία, και την Αφρική (η Ειδομένη κυριαρχεί στις σκηνές προσφύγων γυρισμένες στην Ελλάδα) αλλά και αναφορές και αποσπάσματα από παλιότερα αντίστοιχα δράματα (ξεκινώντας από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, περνώντας από εκείνα του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου (όταν, με το βομβαρδισμό του Λονδίνου από τη χιτλερική αεροπορία, η μικρή Βανέσα αναγκάστηκε να γίνει πρόσφυγας στην ίδια της τη χώρα) και φτάνοντας ως το Ολοκαύτωμα και τα χρόνια μετά το τέλος του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου.
 
Κυρίαρχο στοιχείο, οι διακηρύξεις (πρώτη-πρώτη εκείνη της Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του 1948 που διάβασε  στη συνέλευση του ΟΗΕ η Έλινορ Ρούζβελτ καθώς και η απόφαση για τα δικαιώματα των παιδιών του 1989), με την Ρεντγκρέιβ να αναφέρει πως δεν μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίζει μόνη της το πρόβλημα των προσφύγων, πρόβλημα που αφορά ολόκληρη την Ευρώπη, τονίζοντας πως με την εκπληκτική βοήθεια τους στους μετανάστες "οι Έλληνες μας έμαθαν τον ανθρωπισμό".