Μαρία Μαρκοπούλου
00:00 - 02:00
Ειρήνη Λαλάκη
02:00 - 04:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
04:00 - 06:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
06:00 - 07:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
07:00 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Πόλυς Χαραλάμπους
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έμιλυ Βασιλειάδου
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Έμιλυ Βασιλειάδου
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:10
Σπύρος Βασιλάκος
13:10 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:10
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:15
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
17:05 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:10
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
18:10 - 19:00
Γιώργος Παυλίδης
19:00 - 22:00
Ανδρέας Βερναρδής
22:00 - 00:00
74 %
N
0.3 km/h
79 %
SE
7.1 km/h
57 %
SW
5.1 km/h
S
6.8 km/h
84 %
NE
2.1 km/h
58 %
NW
6.1 km/h

"Μάκμπεθ" του Βέρντι στο Pafos Apfrodite Festival από το Εθνικό Θέατρο και Μπαλέτο Bolshoi Λευκορωσίας

Στρατιωτική πειθαρχία και αίμα, ραδιουργία και θάνατος, Βασίλεια και τιμωρία λέξεις και έννοιες βαριές, πράξεις υποκινούμενες από πάθος και τύψεις είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν την όπερα του Τζιουζέπε Βέρντι, «Μάκμπεθ», συναρπαστική, μοναδική, δημοφιλή και ιδανική για να σφραγίσει την αρχή της 2ης δεκαετίας ζωής και επιτυχούς παρουσίας στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της Κύπρου του Pafos Apfrodite Festival που φέτος πραγματοποιείται στις 30 και 31 Αυγούστου και 1η Σεπτεμβρίου, όπως πάντοτε, στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Πάφου.

Η επίσημη εξαγγελία των παραστάσεων του Pafos Aphrodite Festival 2019, έγινε σε Δημοσιογραφική Διάσκεψη την Τρίτη στα Κεντρικά Γραφεία Διοίκησης της Τράπεζας Κύπρου, κύριου χορηγού του Φεστιβάλ. Η όπερα  «Μάκμπεθ», όπως θα παρουσιαστεί στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Πάφου, είναι παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και Μπαλέτου Bolshoi της Λευκορωσίας.
 
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας Pafos Aphrodite Festival Cyprus και Δήμαρχος Πάφου, Φαίδωνας Φαίδωνος, σε χαιρετισμό του αναφέρθηκε στα 21 χρόνια δημιουργικής πορείας του θεσμού, σημειώνοντας ότι βρίσκεται στο επίκεντρο των πολιτιστικών και καλλιτεχνικών δρώμενων του τόπου μας, καθώς η διοργάνωση αναγνωρίζεται πλέον ως μια από τις μεγαλύτερες, αν όχι η μεγαλύτερη, στην Κύπρο.
 
Πρόσθεσε ότι «το εγχείρημα της εδραίωσης και καταξίωσης του θεσμού του Φεστιβάλ δεν ήταν μια εύκολη υπόθεση καθώς η όπερα δεν αποτελούσε μια γνωστή και διαδεδομένη μορφή Τέχνης στον τόπο μας, ενώ το νησί μας δεν διέθετε την κρίσιμη μάζα των θεατών για να στηρίξει μια τέτοια διοργάνωση».
 
Οπως είπε ο κ. Φαίδωνος επιπρόσθετα, το κόστος της παραγωγής καθιστούσε ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο το εγχείρημα και από οικονομικής άποψης και σε αυτά τα 21 χρόνια που διοργανώνεται το φεστιβάλ «δεχθήκαμε έντονη κριτική για ξενόφερτα είδη πολιτισμού, καθώς και προβληματισμούς για τη χρησιμότητα αλλά και τη βιωσιμότητα της διοργάνωσης».
 
«Σήμερα όμως είπε με έμφαση, με υπερηφάνεια μπορούμε να πούμε ότι τα καταφέραμε και η μακρά πορεία του θεσμού και η απρόσκοπτη συνέχισή του ακόμη και στις δύσκολες χρονιές της οικονομικής κρίσης, αποδεικνύει ότι το Pafos Aphrodite Festival είχε και έχει ρόλο να διαδραματίσει στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου μας», σημείωσε ο Δήμαρχος Πάφου.
 
Ανέφερε ότι «το φιλόμουσο κοινό, ντόπιο και ξένο αναγνωρίζοντας την ποιότητα στήριξε και στηρίζει με την παρουσία του το φεστιβάλ, ενώ η Πάφος αλλά και η χώρα μας ευρύτερα, έχει αποκτήσει το δικό της στίγμα στον πολιτιστικό χάρτη της Ευρώπης και έχει καταστεί χώρος μόνιμης και γόνιμης συνάντησης λαών και πολιτισμών, ενισχύοντας και εμπλουτίζοντας ταυτόχρονα το τουριστικό μας προϊόν».
 
Για την παρουσία του Εθνικού Θεάτρου Bolshoi της Λευκορωσίας στο φετινό Φεστιβάλ,  ο Δήμαρχος Πάφου, είπε ότι «ενισχύει και εμπλουτίζει ταυτόχρονα τις σχέσεις και τους δεσμούς μεταξύ Λευκορωσίας και Κύπρου και δείχνει ότι υπάρχει γόνιμο έδαφος για την ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας μεταξύ φορέων των δύο χωρών στον τομέα της τέχνης αλλά και ευρύτερα».
  
Σε δικό του χαιρετισμό ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, Κώστας Χαμπιαούρης, είπε ότι το Pafos Aphrodite Festival, έχει πλέον καθιερωθεί ως το μεγαλύτερο ετήσιο καλλιτεχνικό γεγονός στην Κύπρο και ως ένας θεσμός διεθνούς εμβέλειας και κύρους.
 
Πρόσθεσε ότι σε αυτά τα 21 χρόνια «συνέβαλε τα μέγιστα στην ενδυνάμωση του πολιτιστικού τουρισμού στο νησί μας και στη διαμόρφωση ενός κοινού, με υψηλά κριτήρια αισθητικής απόλαυσης και εκτίμησης, με παραστάσεις που άφησαν εποχή στο καλλιτεχνικό στερέωμα του μικρού αλλά πλούσιου σε πολιτισμό νησιού μας».
 
Οπως είπε ο Υπουργός Παιδείας, «τα οφέλη που έχουν προκύψει μέσα από την πορεία του θεσμού  είναι πολλαπλά, με κυριότερα την προβολή της Κύπρου στο εξωτερικό, τη σύσφιγξη των πολιτιστικών της σχέσεων με άλλες χώρες, την καλλιέργεια μουσικής παιδείας και τον εμπλουτισμό του ποιοτικού τουριστικού προϊόντος».
 
Καταλήγοντας, ο Κώστας Χαμπιαούρης, διαβεβαίωσε, ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, «θα στέκεται πάντοτε αρωγός στις προσπάθειές της εταιρείας Pafos Aphrodite Festival Cyprus» βοηθώντας ποικιλοτρόπως.
 
Ο Υφυπουργός Τουρισμού,  Σάββας Περδίος, σε χαιρετισμό του τον οποίο ανέγνωσε εκ μέρους του o Ανώτερος Τουριστικός Λειτουργός, Άντρος Παπαγεωργίου, σημείωσε ότι «ο πολιτισμός αποτελούσε ανέκαθεν βασικό πυλώνα της τουριστικής στρατηγικής του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού, ο οποίος με την μετεξέλιξη του σε Υφυπουργείο Τουρισμού, συνεχίζει να στηρίζει τις ποιοτικές πολιτιστικές εκδηλώσεις». Πρόσθεσε ότι «τέτοιου είδους εκδηλώσεις που προωθούν το μακραίωνο πολιτισμό και την ιστορία του νησιού μας, είναι ικανές να προσελκύσουν μεγάλο αριθμό ντόπιων και ξένων επισκεπτών».
 
Ο Υφυπουργός Τουρισμού είπε ότι «η συνεχής αύξηση των εισιτηρίων που καταγράφεται πιστοποιεί εμπράκτως την επιτυχή του πορεία, καθώς και την καθιέρωσή του, ως ένας εκ των σημαντικότερων πολιτιστικών θεσμών διεθνούς εμβέλειας της Κύπρου».
 
Ειδική αναφορά από τον Υφυπουργό έγινε και  στο ποσοστό των ξένων επισκεπτών που παρακολουθεί  τις παραστάσεις όπερας με την επισήμανση ότι πέρσι υπολογίζεται στο 60% του συνόλου των θεατών, ενώ πολλοί είναι οι επισκέπτες επιλέγουν τις θερινές τους διακοπές, κατά την διάρκεια του φεστιβάλ, για να συνδυάσουν ακριβώς την ξεκούραση τους, μαζί με ένα μοναδικό πολιτιστικό δρώμενο παγκοσμίου φήμης. 
 
Ο Επίτιμος Πρόξενος της Δημοκρατίας της Λευκορωσίας στην Κυπριακή Δημοκρατία, Δημοσθένης Χρυσομιλάς, σε σύντομο χαιρετισμό του, δήλωσε ότι «υψηλού επιπέδου πολιτιστικά γεγονότα ενδυναμώνουν τους στενούς δεσμούς που έχει η Κυπριακή Δημοκρατία με τη Δημοκρατία της Λευκορωσίας σε όλους τους τομείς, ενώ εξέφρασε και την επιθυμία να συνεχιστούν παρόμοιες εκδηλώσεις μεταξύ των δύο χωρών».
 
Η Δρ. Στέλλα Μουρουζίδου Δάμτσα, Διευθύντρια Premier Banking & Strategy της Τράπεζας Κύπρου, Μέγα Χορηγού του Pafos Aphrodite Festival 2019, σε δικό της σύντομο χαιρετισμό, είπε ότι «η Τράπεζα Κύπρου ανεξάρτητα από τις σύγχρονες και εξελιγμένες τεχνολογικές υπηρεσίες που παρέχει, παραμένει κλασσική, θεωρώντας πως οι Τέχνες και ο Πολιτισμός είναι μια σταθερή αξία που τρέφει την ψυχή του ανθρώπου».
 
Τη Διάσκεψη Τύπου συντόνιζε η Γενική Διευθύντρια της εταιρείας Pafos Aphrodite Festival, Στέλλα Σιέπη η οποία έδωσε και λεπτομέρειες για τους συντελεστές, την υπόθεση της όπερας και την ηλεκτρονική πώληση εισιτηρίων προτρέποντας το κοινό να την επιλέξει για δική του γρήγορη εξυπηρέτηση, ευκολία και αμεσότητα.
 
Όπως αναφέρθηκε, η όπερα «Μάκμπεθ» είναι βασισμένη στο ομότιτλο θεατρικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ και αποτελείται από τέσσερις πράξεις σε λιμπρέτο ο Francesco Maria Piave. Η πρεμιέρα της όπερας πραγματοποιήθηκε στις 14 Μαρτίου του 1847 στο Θέατρο della Pergola, στη Φλωρεντία.
 
Στο οπερατικό αυτό θρίλερ, ο Βέρντι υπερβαίνει τα συμβατικά πλαίσια της εποχής του και συνθέτει ένα έργο με θεατρική δύναμη και με χαρακτήρες που διαθέτουν πρωτόγνωρο ψυχολογικό βάθος και ένταση, ενώ με τη δεξιοτεχνική ενορχήστρωση του επιτυγχάνει να σκιαγραφήσει θεαματικά τη βία, τη συνωμοσία και το θάνατο.
 
Η έντονα τραγική και δραματική πλοκή του έργου, αφορά στην αναρρίχηση του Στρατηγού Mάκμπεθ στο θρόνο της Σκωτίας, αφού προηγουμένως δολοφόνησε το Βασιλιά Duncan και το Στρατηγό Banquo.
 
Στην εκρηκτική όπερα, παρακολουθούμε το έγκλημα που διαπράττεται εξαιτίας της φιλοδοξίας της Λαίδη Mάκμπεθ και της ηθικής αδυναμίας του Στρατηγού Mάκμπεθ, οι οποίοι στο τέλος υποφέρουν από τα κακά σχέδια που εφάρμοσαν και πληρώνουν το τίμημα των πράξεων τους.
 
Ο Βέρντι υπερβαίνει στο έργο του, Mάκμπεθ, τα συμβατικά πλαίσια της εποχής του και συνθέτει ένα έργο με θεατρική δύναμη και με χαρακτήρες που διαθέτουν πρωτόγνωρο ψυχολογικό βάθος και ένταση, ενώ με τη δεξιοτεχνική ενορχήστρωση επιτυγχάνει να σκιαγραφήσει θεαματικά τη βία, τη συνωμοσία, το θάνατο. Στις τρεις παραστάσεις στο Μεσαιωνικό Κάστρο Πάφου θα υπάρχει μετάφραση στην ελληνική, αγγλική και ρωσική γλώσσα μέσω υποτίτλων.