Μαρία Μαρκοπούλου
00:00 - 02:00
Ειρήνη Λαλάκη
02:00 - 04:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
04:00 - 06:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
06:00 - 07:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
07:00 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Πόλυς Χαραλάμπους
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έμιλυ Βασιλειάδου
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Έμιλυ Βασιλειάδου
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:10
Σπύρος Βασιλάκος
13:10 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:10
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:15
Σώσης Θεοδοσίου
17:05 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:10
Σώσης Θεοδοσίου
18:10 - 19:00
Γιώργος Παυλίδης
19:00 - 22:00
Ανδρέας Βερναρδής
22:00 - 00:00
50 %
W
11.3 km/h
99 %
NE
2.4 km/h
75 %
NE
8.7 km/h
SE
0 km/h
45 %
SE
12.1 km/h
100 %
S
15.3 km/h

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΤΑΝΓΚΟ

18:20 14.07.2018

"Αφιερώματα στα Ιερά του Κόσμου"

Αφιέρωμα στο Ταγκό

Κυριακή 15/7/2018, 17.00 - 19.00

Με τον Κωνσταντίνο Καρεμφύλλη

 

 

Enrique Fernandez

Hora Zero

Strip to your underwear if you're not in black tie. Get obscene if you want, but never casual. You feel an urge? Touch its pain, wrap yourself around it. Don't put on airs. What you seem must be what you are, and what you are is a mess, honey, but that's okay, as long as you wear it inside. Look sharp! Don't slouch. See anyone slouching here? Stay poised, taut, on guard. Listen to your nerves. It's zero hour.

Anxiety encroaches, wave after wave, with every squeeze of the bandoneon. Already twisted by the contraposto of uprightness and savagery, this new tango turns the screw even tighter with its jazz dissonances and truncated phrasings. No relief. No quarter. At zero hour only passion can save you. Time is flowing backward and forward into the vortex. From the rooms come a warm air and a choked melody of syncopated gasps. Something throbs. A vein under your skin. It's inside you now, this bordello virus, this pleasure that tastes so much of anger and grief.

When you find pools of pure, sweet light, bathe in their waters, balm for your lacerations. For the whiplash scars the bandoneon is leaving on your soul. If this were the old milonga of the slums, or those popular songs about painted faces and purloined love, you could let distance sketch a smile on your lips. Cheap irony. You won't get away that easy. This music is for you. It always had you in mind, your habits, your twitches, the tiny blood vessels bursting inside you when you hide what you feel. So walk in the parlor, bring your friend or come alone. Come hear the master as he unravels the wind inside the box, as he presses the growling tiger that threatens to embrace him and shapes the beast into a purring kitten. And tiger again. And kitten. It's all a game. You're going to play it too, you're going to dance with the tiger. Don't worry, your life is in danger. Remember your instructions. Listen up. And suffer, motherfucker, this is the tango.


Enrique Fernandez

Ώρα Μηδέν (Σημείωμα στο δίσκο "Hora Zero" του Astor Piazzolla)

Βγάλε τα εσώρουχά σου, αν δεν είσαι για επίσημο δείπνο. Γίνε πρόστυχος αν θέλεις, αλλά ποτέ πρόχειρος. Νιώθεις μια παρόρμηση; Άγγιξε τον πόνο, τυλίξου με αυτόν. Μην ξιπάζεσαι. Αυτό που φαίνεται πρέπει να είναι αυτό που είσαι, και αυτό που είσαι είναι ένα μπέρδεμα, μωρό μου, αλλά δεν τρέχει και τίποτα, όσο το κρύβεις καλά. Δείξε εγρήγορση! Όχι νωθρότητα. Βλέπεις κάποιον νωθρό εδώ; Κρατήσου ορθός, λεβέντης, σε ετοιμότητα. Αφουγκράσου τα νεύρα σου.

Είναι η Ώρα Μηδέν.

Η αγωνία κορυφώνεται, κύμα το κύμα, με κάθε κίνηση του μπαντονεόν. Είσαι ήδη συνεπαρμένος από την αντίθεση της κομψότητας και της αγριότητας, αυτό το νέο τάνγκο στρίβει τη βίδα ακόμα πιο σφιχτά με τις αντιστίξεις της τζαζ και τις κοφτές του φράσεις. Καμία ανακούφιση, κανένα έλεος. Στην ώρα μηδέν μόνο το πάθος μπορεί να σε σώσει. Ο χρόνος κυλάει πίσω και εμπρός, μέσα στο στρόβιλο. Από τα δωμάτια βγαίνει ζεστός αέρας και μια πνιχτή μελωδία από λαχανιασμένες ανάσες. Κάτι πάλλεται. Η φλέβα κάτω από το δέρμα σου.

Είναι μέσα σου τώρα, αυτός ο ιός του πορνείου, αυτή η ηδονή η τόσο γεμάτη από θυμό και θλίψη (...)