Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Έλενα Χειλέτη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έλενα Χειλέτη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χαρά Γεωργιάδη
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:30
Πόλυς Χαραλάμπους, Κωνσταντίνος Νικολάου
13:30 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Πανίκος Καρπέττας
15:10 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Πανίκος Καρπέττας
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Γεωργία Αντωνιάδου
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Φάνης Κρίγκος
19:10 - 21:00
Σώσης Θεοδοσίου
21:00 - 00:00
55 %
SW
2.3 km/h
59 %
W
10.1 km/h
73 %
W
6.4 km/h
S
0 km/h
54 %
E
5.1 km/h
70 %
N
0 km/h

Περιβάλλον Για Όλους: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

09:00 12.11.2019
Η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινείται με ταχύτατους ρυθμούς, αφού θεωρείται ως η πιο αποτελεσματική για χρήση στη μαζική παραγωγή μεταφορικών μέσων. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο αποτελεί μία καινοτόμα προσπάθεια προώθησης ενός μεταφορικού μέσου με μηδαμινές εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο κινείται μόνο με ηλεκτροκινητήρα. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες ως πηγή ενέργειας χρησιμοποιούν μπαταρίες, οι οποίες χρειάζεται να φορτίζονται ανά χρονικά διαστήματα.
 
Η Νορβηγία κατέγραψε πρόσφατα παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ανήλθε στο 30% των συνολικών αγορών αυτοκινήτων. Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κύπρο κατά το 2018 κατάφερε να φτάσει στο μόλις 0,77% επί των συνολικών πωλήσεων καινούριων μηχανοκίνητων οχημάτων και στο 0,27% του συνολικού αριθμού πωλήσεων μηχανοκίνητων οχημάτων (καινούρια και μεταχειρισμένα). Στην Κύπρο ο στόχος ήταν μέχρι το 2020 να αυξηθούν σημαντικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να φτάσουν μέχρι και τις 40,000. Δυστυχώς είμαστε πολύ μακριά από αυτό τον στόχο. Τα αδειούχα ηλεκτροκίνητα για το 2018 ανέρχονταν συνολικά μόλις σε 203 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
 
Δηλαδή είμαστε μακριά από τον στόχο μας, ως Κύπρος, κατά 99.5%. Κυριότερος παράγοντας που συμβάλλει στις μειωμένες πωλήσεις είναι η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και η έλλειψη κινήτρων αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αντικινήτρων για αγορά και χρήση συμβατικών αυτοκινήτων. Μέχρι τώρα το υψηλό κόστος αποτελεί ένα σημαντικό περιοριστικό παράγοντα αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αναμένουμε και τονίζουμε την ανάγκη για γενναία σχέδια κινήτρων για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κύπρο. Έχουμε το παράδειγμα της Νορβηγίας και άλλων χωρών.
 
Έρευνα-Παρουσίαση:
Δρ Ανδρέας Χατζηχαμπής & Δρ Δήμητρα Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Βιολόγοι – Περιβαλλοντολόγοι Κυπριακό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης (www.kykpee.org)
Ιεράς Μητρόπολης Λεμεσού