Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 02:00
Μαρία Μαρκοπούλου
02:00 - 04:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
04:00 - 06:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
06:00 - 07:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
07:00 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Πόλυς Χαραλάμπους
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Έμιλυ Βασιλειάδου
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Έμιλυ Βασιλειάδου
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:10
Σπύρος Βασιλάκος
13:10 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:00 - 15:10
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:10
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:15
Μάριος Παπαδόπουλος
17:05 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:10
Μάριος Παπαδόπουλος
18:10 - 19:00
Γιώργος Παυλίδης
19:00 - 22:00
Ανδρέας Βερναρδής
22:00 - 00:00
51 %
N
11.6 km/h
64 %
SW
16.7 km/h
72 %
SW
1.6 km/h
W
8.7 km/h
67 %
W
14.2 km/h
94 %
NW
2.6 km/h

Περιβάλλον για όλους: Ένα ανοικτό παράθυρο στη μάθηση

09:30 19.07.2017

Στη σημερινή εποχή, η αλληλεπίδραση των παιδιών με το περιβάλλον, έχει αλλάξει σε σημαντικό βαθμό, αφού η επαφή τους με το εξωτερικό περιβάλλον και ιδιαίτερα με τη φύση, έχει μειωθεί. Η αγάπη των παιδιών για τη φύση και η ανάπτυξη της σχέσης σεβασμού μεταξύ τους μπορεί να επιτευχθεί πρακτικά, μόνο με την άμεση αλληλεπίδραση των δύο. Έτσι, τα παιδιά ανακαλύπτουν το οίκο-φυσιολογικό τους εαυτό και προσεγγίζουν με μεγαλύτερο ενδιαφέρον οτιδήποτε απειλεί το περιβάλλον στο οποίο ζουν.

Αντλώντας εμπειρίες από το περιβάλλον, αρχίζει να δημιουργείται και να εξελίσσεται ο συνδετικός κρίκος μεταξύ περιβάλλοντος και παιδιών. Μέσα από το περιβάλλον τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν όλες τους τις αισθήσεις και να αλληλεπιδράσουν σε διαφορετικά πλαίσια επικοινωνίας, αφού προσφέρονται μια πλειάδα ευκαιριών που μπορούν να αξιοποιηθούν για διαφορετικούς σκοπούς. Η επαφή των παιδιών με το περιβάλλον μπορεί να ενσωματωθεί σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα: γλώσσα, μαθηματικά, τέχνη, φυσικές επιστήμες, μουσική και άλλα. Το εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει τη γλώσσα των παιδιών, αφού ο συνδυασμός κίνησης και πράξης βοηθά τα παιδιά να μεταδώσουν πιο εύκολα τις ιδέες τους.

Επίσης, μπορεί να προκαλέσει την περιέργεια των μαθητών και παράλληλα τη καλύτερη συγκέντρωση τους στο μάθημα, αφού έχουν διαφορετικά ερεθίσματα. Ως ανοικτό παράθυρο στη μάθηση, όπως υποστηρίζεται από πολλούς ερευνητές, το περιβάλλον προσφέρει πολλές και διαφορετικές ευκαιρίες δημιουργικότητας και ανάπτυξης δεξιοτήτων, μέσω των αισθήσεων. Παράλληλα, μαθαίνει να σέβεται το περιβάλλον και να το προστατεύει.

Έρευνα-Παρουσίαση: 
Δρ Ανδρέας Χατζηχαμπής & Δρ Δήμητρα Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Βιολόγοι - Περιβαλλοντολόγοι
Κυπριακό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης Ιεράς Μητρόπολης Λεμεσού (www.kykpee.org)

Για περισσότερες πληροφορίες για το θέμα πατήστε τον υπερσύνδεσμο: http://www.kykpee.org

Πηγή φωτογραφίας: http://www.waldkindergarten-strasslach.de/